Mobové


 


ěkteří mobové jsou unikátní a můžeme je většinou najít jen na určitém místě.
Každé stvoření má svůj level, který určuje počet života, many a taky počet zkušeností, které dostanete za jeho zabití.

V současné době existuje deset druhů mobů, kteří se dělí podle hlavních rysů, popsaných níže. Některé rasy mají dokonce určitý bonus při útoku na určitou skupinu mobů.

 

 
 


 

Rozdělení do kategorií:




Zvířata (Beasts)



vířata jsou nejrozšířenějším druhem na světě a spolu s humanoidy jedním z nejpočetnějších a nejrozmanitějším druhů živočichů na celém Azerothu.. Tuto skupinu tvoří vlci, medvědi, dravci, atd. Hunter může všechna zvířata sledovat a také si je i ochočit a udělat si z nich svého peta, který ho bude doprovázet na každém kroku. Většina zvířat, mimo ptáků a krabů, jde stáhnout z kůže.

 


Tvorové (Critters)



vorové jsou neškodný druh zvířat na nízké úrovni, který je ve hře pouhým doplňkem. Díky nim je hra realističtější a více si ji užijeme. Někdy jsou poblíž nějakých zvířat a když se k nim dostanou příliš blízko, tak je i napadnou. Někteří se dokonce také dají stáhnout z kůže, ale dají se z nich sehnat jen nízkoúrovňové kůže. Spolu s novým datadiskem WotLK je možné splnit jeden Achievements, ve kterém musíte vyznat lásku všem tvorům ze seznamu.

 


Démoni (Demons)



émoni jsou jedna z nejohavnějších, nejkrutějších a nejpodivnějších stvoření na celém světě. Libují si v utrpení ostatních a do Azerothu se dostali spolu s Plamennou Legií, které také většina z nich i slouží. Někteří warloci si mohou na krátkou chvíli nějakého démona ochočit nebo omámit. Když je démon zotročen, tak bojuje po boku warloca proti svým bývalým spolubojovníkům a nyní jeho nepřátelům.

 


Draci (Dragonkins)



akýkoliv drak, a tvor jemu podobný, se řadí do této skupiny a má v ní své místo. Draci jsou jedni z nejstarších a nejméně početných tvorů žijících na světě, a proto většina z nich spadá do pěti dračích letek, kterým velí pět dračích Aspektů. Větší druhy draků mohou být také stažené z kůže, stejně jako zvířata a jejich kůže nebo šupiny mohou být použity na výrobu kůží vysoké kvality i brnění.

V


Elementálové (Elementals)



lementálové jsou starobylou rasou, která pochází z původního chaosu a zastupují šest elementů: vodu, vzduch, oheň, zemi, magii a život, také zahrnují různé přírodní tvory a stvoření. Podle schopností se řadí do mnoha skupin z nichž jsou nejpodstatnější Princové a Princezny, Aspekti a Lordi. Z elementálů se získávají důležité esence, které se využívají v různých profesích, třeba elementární oheň nebo esence vzduch.

 


Obři (Giants)



bři jsou celkem starou a málo početnou rasou, do které spadají obrovitá a mohutná stvoření. O obrech se toho moc neví, protože jsou nespolečenskou a samotářskou rasou, která o sobě nedává moc vědět. Obři nikdy nevyvolávají konflikty sami od sebe, ale když se už do někoho pustí, tak to stojí za to. Většinou mívají označení Elite a bývají podobní humanoidům, jako například Horští nebo Mořští obři.

Humanoidi (Humanoids)



umanoidi všechny inteligentní a polointeligentní stvoření mimo nerubiany a draky. Proto jsou spolu se zvířaty nejrozšířenějším druhem na světě. Pod humanoidy spadají všechny hratelné rasy (včetně Forsaken) a patří tam také Pandareni, ogrové a mnoho dalších jim podobných i nepodobných ras. Jejich logické chování se pozná tak, že když zaútočíte na jednoho ze skupiny, tak se na vás nerozběhne jen on, nýbrž celá skupina, takhle se ale chovají i někteří démoni a nemrtví. Hunanoidi se před svou smrtí většinou snaží utéct pryč nebo ke svým druhům, aby je požádali o pomoc a snadno se z nich získávají látky potřebné v Tailoringu a First Aid. Forsaken navíc mohou všechny mrtvé humanoidy pozřít a tím si doplnit zdraví po náročné bitvě.

 


Mechanismy (Mechanicals)



echanismy jsou stvoření vytvořená z různých součástek a magie. Mechanismy se většinou nacházejí poblíž nějakého goblina nebo gnóma, ale poslední dobou je také začala využívat Plamenná legie jako své nástroje ničení a šíření strachu po celém širém světě. Hodně mechanismů se nyní nachází v Outlandu, kde jsou využívány ke všemu možnému i nemožnému. Některé součástky z mechanismů se po jejich smrti dají využít v Engineeringu.

Nemrtví (Undeads)



o kategorie nemrtvých spadají všechna stvoření, která už jednou zemřela, ale byla znovuoživená, aby mohli šířit zkázu a hrůzu po celém světě. Většina Nemrtvých jsou otroci bez vlastního názoru, kteří slouží Pohromě a proto také do této kategorie nespadají Forsaken, protože oni už nikomu neslouží a samovolně uvažují. Forsaken si proto po zabití nějakého Nemrtvého mohou doplnit zdraví stejně jako u humanoidů.


Nezařaditelná stvoření (Uncategorized creatures)



ěkteří živočichové se nedají zařadit do žádné z výše uvedených kategorii a proto se řadí zde. Tato stvoření se od ostatních liší jak vzhledově, tak svým charakterem. Některá z těchto stvoření jsou nezařazená díky svým odlišnostem oproti ostatním druhům, třeba Bloodpetal lashers z Un'Goro kráteru oproti dalším typům lasher z Maraudon a Dire Maul, kteří jsou elementálové. Do této skupiny například patří naaru, ooze, qiraji, tvorové jako Skeram nebo červi a bossové jako Hakkar nebo C'thun. Na tvory z této kategorie neplatí některá kouzla.

 


 

Hodnosti



aždý mob má svou hodnost, podle které má určený počet a vzácnost věcí, které z daného moba dostanete. Hodnost také označuje, podobně jako úroveň, obtížnost danéno moba zabít. Existují jen čtyři druhy hodností popsané níže.

Normální (Normal)


Většina mobů na světě nemá hodnost, tudíž jsou normální. Není nijak obtížné je zabít a většinou z nich nic závratného nedostanete.

Elitní (Elite)


Vůdci některých skupin a mobové v dungeonech mívají označení Elite, což znamená, že z nich obvykle dostanete lepší věci než z normálních mobů. Je těžší je zabít a nezkušení hráči nemají téměř žádnou šanci, pokud se pokouší sami zabít Elitního moba, který je o víc než o jeden level vyšší. Tyto moby poznáte díky zlatému drakovi kolem jejich portrétu.

Unikátní (Rare)


Velice málo mobů je na celém světě unikátních. Většinou to jsou neobyčejní mobové, kteří se liší vzhledem nebo nějak jinak od svých druhů. Unikátní moby poznáte podle stříbrného draka kolem jejich portrétu.

Boss (Boss)


Velitelé velitelů jsou Bossové, kteří se nachází převážně v dungeonech. Někdy se ale objevují i normálně na světě. Je téměř nemožné je zabít, pokud na ně jdete sám, proto se na ně chodí ve skupinách (party 2-5 lidí) nebo ve větších skupinách (raid 6 - 40). Poznáte je podle zlatého draka kolem jejich portrétu a místo levelu většinou mají dva otazníky.