Novy datadysk: Mists of pandaria!!!!


 

  


 

Včera jsme vám přinesli zprávu o oznámení nového datadisku pro World of Warcraft: Mists of Pandaria. Všechny ty spekulace kolem Pandarie vyvstalé v souvislosti s Darkmoon Isle se tak ukázaly alespoŇ v náznacích pravdivé a nový datadisk nám přinese hratelné pandareny.


 

Dnes se ale objevila doslova tuna nových informací, tak se jimi pojďme společně prokousat!


 

Obecné

  • Nový kontinent Pandaria by měl mít pět zón a měl by být ovlivněn asijskou kulturou.
  • Létání v Pandarii bude umožněno až na maximálním levelu; ten byl mimochodem navýšen na level 90.
  • Startovní zónou pandarenů bude... želva. Čtete dobře, pandareni budou začínat na hřbetu obří želvy!
  • Pandareni jsou neutrální rasa, co se týče války mezi Aliancí a Hordou. Hráči si budou moci sami vybrat příslušnost k jedné či druhé frakci.
  • Pandarie bude obývaná roztodivnými rasami, například zde budou Mogu, veliká a svalovitá stvoření. Také zde budou Sha - "ztělesnění negativní energie na ostrově". Tito Sha budou patrně uvolněni, kdykoliv se Horda či Aliance dopustí násilných činů na ostrově.
  • Sjednocená počáteční zóna: Jade Forest, kde se Aliance i Horda budou pokoušet zpřátelit si zdejší rasy.
  • Po Jade Forest vás čeká Valley of the Four Winds. Můžete začít severní či jižní stranou, je to na vás. Bude zde i dungeon. Celý prostor je vlastně pandarenská farmářská oblast. A vy ji zruinujete. Důkaz, že největší panda vůbec je... člověk. Nebo ork.
  • Pandareni mohou hrát jakoukoliv classu, za racial traity budou mít zvýšený efekt buffů z jídla, Cooking skill +15, o 50% nižší zranění při pádu a déle trvající Rested bonus (ideální expící rasa?)

Monk (nová classa - Mnich)

  • Monk bude mít tři specy: Brewmaster (Tank), Mistweaver (Healer) a Windwalker (melee DPS). Nejedná se o hero classu. Jste prostě obyčejná průměrná panda, co si svoji cestu nahoru tvrdě vydře potem ze svých úderů.
  • Monkové budou dostupni pro každou rasu.
  • Monkové nebudou mít auto-attack. Místo něho budete mačkat tlačítka pro útoky (jako v bojovkách). Monk bude generovat temnou či světlou Chi energii, již bude používat pro speciální útoky.
  • Monkové asi budou schopni používat slavnou Ryuovu otočku!

Převrtání talentů

  • Blizzardu asi nestačilo předělání talentů v Cataclysmu. Prý odstranili nějaký "odpad", ale neodstranili ho dost. A chtěli by udělat i další změny.
  • Talenty 2.0: Získejte svoji spec abilitu ihned a poté budete dostávat další s časem, kdy budou dávat smysl. Každou jádrovou vlastnost prostě dostanete a nebudete riskovat jejich přeskočení. Systém by vám měl dovolit experimentovat s buildem i dalšími vlastnostmi.
  • Jeden talentový strom na classu. Žádné talentové body ani ranky.
  • Každých 15 levelů dostanete jeden talent. Pokaždé si vyberete jeden ze tří různých talentů. Ty druhé dva nelze získat.
  • Cílem je systém, kde nebudou žádné povinné talenty.
  • Nyní bude možné měnit talenty tak snadno jako glyphy.

PvE scénáře

  • Blizzard přirovnává PvE scénáře k "battlegroundům".
  • Jedná o vícefázové scénáře. S dalším postupem budete plnit různé cíle.
  • V některých scénářích budete bojovat s regulérními nepřáteli, jiné budou podobné legendární DotA.

Challenge Mode Dungeony

  • V podstatě budete chodit dungy na čas.
  • V závislosti na rychlosti clearu instance budete dostávat zlaté, stříbrné či bronzové medaile.
  • Veškerý gear se bude v všech členů party škálovat tak, aby všichni měli poměrově stejný gear, jenž odpovídá úrovni dungeonu. To bude trvat po dobu, kdy budete probíhat challenge dung. Nemůžete tedy navléci to nejlepší brnění a dungem doslova proletět.
  • Vydělejte si speciální gear sety a místo v žebříčku.

Pet Battle systém

Pokémon. Doslova a do písmene. Non-combat peti budou dostávat levely a bude možné vést s nimi tahové boje (každý pet bude umět až tři ability); ať už v PvE či v PvP situacích. Bude možné je sbírat a obchodovat s nimi. Hráči dostanou také Pet Journal, vlastně kopii Pokédexu. Ve hře bude i koncept Masterů, což je zdejší obdoba Gym Leaderů z Pokémon her.

Dungeony

  • Blizzard hodlá přinést zpět další klasické dungeony. Scarlet Monastery a Scholomance budou rozděleny do dvou oddělených instancí.
  • Mists of Pandaria bude startovat se třemi raidy.
  • Návrat hlásí world raid bossové. Blizzard tím patrně chce vyzrát na kempení a podobné problémy.

Questění

  • Vývojáři se pokouší dát více možností a pobídek hráčům na maximálním levelu.
  • Příklad: Udělejte 5 daily questů a dostanete buff. Ten vám dá šanci najít exkluzivní kousek lootu při procházení dungeonů.
  • Blizzard se také pokouší udělat questy méně linárními a rovněž se pokusí snížit grindovost reputací u frakcí.

PvP

  • Létání v battlegroundech stále zapovězeno.
  • Stranglethorn Diamond Mine. Dopravování důlního vozíku do depotů a získávání bodů (hej, že by Payload z Team Fortress 2?! - pozn. Radek).
  • Valley of Power. Bitva o artefakt nesmírné moci. Držení objektu ve své moci přináší body. Artefakt však hráčům způsobuje zranění, takže healeři zde budou opravdu nezbytní.
  • Tol'Vir Proving Grounds. Nová aréna ve stylu Nagrad Areny.

Majoritní změny class

  • Resilience bude base stat. To by mělo spravit situace, kdy PvE gear je v PvP situacích proklínán a neuznáván - a naopak.
  • Hunteři již nebudou mít minimální dostřel, již nebudou potřebovat melee zbraně.
  • Ranged a Relic sloty jsou pryč! Navždycky.
  • Roguni a Warrioři budou moci vrhat zbraně.
  • Wandky budou main-hand zbraně.
  • Shamani dostanou nové totemy, např. Shielding či Repulsion.
  • Druidi budou mít čtyři (!) specy. Nový Guardian Spec bude více zaměřen na tankování, medvěd i kočka zůstávají. Pandareni budou morfovat do odlišného vzhledu medvěda.
  • Automatické učení se novým kouzlům, již nebude nutné navštívit trenéra (zatím nezodpovězenou otázkou je to, jak bude vyřešena finanční stránka věci).