Hunter


 


 

Povolání huntera patří ve hře mězi jednodušší, má velmi jednoduché ovládání a hodí se pro hráče, kteří rádi překonávají překážky sami. V partě je velmi oblíbený, protože mu každý z jeho talentových stromů umožňuje dát partě užitečný buff.


 


 

Hunter (lovec) je fyzickým bojovníkem, spoléhajícím se na svou střelnou zbraň, ke které se váže hodně jeho abilit a na sečné zbraně, se kterými je také částečně schopen zacházet. Na jeho cestách ho doprovází ochočené zvíře (pet) podle jeho výběru. Je také specialista na pokládání pastí, které jsou pro nepřátelé neviditelné a v těchto pastech jsou elementy jako například led (zmrazení, zpomalení) či oheň (podpálení, výbuch). Speciálním typem pasti je hadí, která ukrývá velké množství zákeřných plazů pod taktovkou huntera. K používání svých lepších abilit využívá focusu, který se nabíjí základními střelami.


 

Povolání je k dispozici pro tyto rasy:

  • Humans (Lidé - od datadisku Cataclysm)
  • Night Elves (Noční/Temný Elfové)
  • Dwarfs (Trpaslíci)
  • Taurens (Taureni)
  • Orcs (Skřeti)
  • Trolls (Trollové)
  • Draenei (Draeneiové)
  • Blood Elves (Krvaví elfové)
  • Undead (Nemrtví - od datadisku Cataclysm)
  • Goblins (Goblini – od datadisku Cataclysm)
  • Worgens (Worgeni - od datadisku Cataclysm)


 

Klady a zápory tohoto povolání


 


 

  • Může si ochočit zvíře, které mu pak pomáhá v boji.
  • Pomocí ability Aspect of Cheetah dokáže cestovat velice rychle (tuto schopnost může i sdílet s přáteli - Aspect of the Pack).
  • Může cíl označit svým znakem (Hunter's Mark) a tím mu znemožní se zneviditelnit a navíc označenému cíli udílí větší zranění.
  • Může se vžít do svého Peta a bojovat za něj s použitím jeho abilit.
  • Je také výborný při hledání (tracking) určitého druhu nepřátel nebo při zabíjení utíkajícího nepřítele.
  • Skrze abilitu Eagle Eye může sledovat daleké okolí, či pohybujicí se nepřátele.
  • Má různé "zpomalováky" pomocí kterých dokáže odlákat nějakého melee moba od raidu, aniž by ho mob zranil.
  • Má docela silné AoE – Multishot, který zasáhne všechny cíle před ním. V talentech ho může vylepšit dvěma způsoby: buď všechny nepřátele zpomalí o 50%, nebo na ně nastřelí spolu s obyčejným šípem i otrávený šíp (Serpent Sting), který způsobuje velké množství poškození v průběhu času. (DOT – Damage over Time).
  • Může velmi účinně kontrolovat svůj threat a předávat ho tankovi nebo svému petovi.


 


 

  • V začátku hry může používat nanejvýš koženou zbroj, což z něj dělá zranitelnější bojovnické povolání.
  • Nikdy nemůže nosit plátovou zbroj jako warrior.
  • Má jen velmi málo bojových abilit na blízko, což ovšem neznamená, že je určen pouze pro boj na dálku. V boji s ostatními hráči se musí neustále pohybovat, aby nebyl příliš blízko.



 


Beast Mastery (Ovládání Zvířat)

„Mistr divočiny, schopný ochočit si široké spektrum zvířat, které mu budou pomáhat v boji.“
 

Jak už bylo zmíněno, hunter je zaměřen především na ochočování svého Peta. Na to má také skilly, kterými ho ovládá, uzdravuje, sdílí smysly a podobně. Tato kategorie také zahrnuje Aspecty, což jsou buffy, které hunterovi dávají speciální schopnosti. Hunter může dokonce soustředit svou mysl a zastrašit tak jednu "beast" příšerku.


 

Tento talentový strom umožňuje hunterovi používat tyto zvláštní schopnosti:

  • Intimidation (zastrašení) – pokud použijete tuto schopnost, váš nažene vašemu nepříteli takový strach, že ho na 3 vteřiny omráčí a pokud je to mob, vytvoří i velké množství threatu (naštvanosti vůčí sobě)
  • Beast Mastery – poslední talent tohoto stromu vám umožní ochočit si speciální, neboli exotické pety a zvyšuje počet rozdělitelných bodů v talentech vašeho peta o 4.
  • Pasivní bonus: Animal Handler – zvýšení Attack Power o 25%
  • Mastery: Zvyšuje dmg, kterou působí váš pet.


Marksmanship (Střelba)

„Mistr lučištník a ostrostřelec, který vyniká v zabíjení nepřátel z dálky.“

 

Střelba na dálku je nejsilnější stránkou tohoto zaměžení. K hunterovým střelám přidává velké množství dmg, zvyšuje rychlost střelby a umožňuje resetovat všechny cooldowny. Vrcholem je Aimed shot, který k dmg šípu přidá velké množství dmg. Nezbytnou abilitou je Trueshot aura, která zvyšuje attack power o 10% celé partě. Marksman hunter nemusí svoje cíle označovat abilitou Hunter´s Mark, v jeho talentech je vychytávka, která každý cíl označí po prvním výstřelu Mark of Death (Znamením smrti). Tato marka dává stejný bonus jako klasická, navíc je nedispelovatelná (neodkouzlitelná).


 

Tento talentový strom umožňuje hunterovi používat tyto zvláštní schopnosti:

  • Aimed Shot – Silná, déle zaměřovaná střela pusobící velké množství dmg.
  • Chimera Shot – Instantní střela působící docela velké množství dmg, obnoví na targetu Serpent Sting a vyléčí vás o 5% vašeho celkového hp (života).
  • Pasivní bonus: Artisan Quiver – zvýšení rychlosti automatické střelby o 15%
  • Mastery: Při střílení máte šanci, že vypálíte jeden šíp navíc.


Survival (Přežití)

„Drsný stopař, který používá zvířecí jedy, výbušniny a pasti jako smrtících zbraní.“

 

Survival hunter má velké množství talentů na vylepšení Serpent Stingu. Může ho aplikovat každým jednotlivým šípem v Multishotu, obnovit jeho působení Cobra Shotem a dokonce jím způsobit i nemalou instantní dmg. Svými pastmi zpomaluje a zraňuje nepřátele, má velkou výdrž a dokonce i speciální uspávací šíp.


 

Tento talentový strom umožňuje hunterovi používat tyto zvláštní schopnosti:

  • Explosive Shot – Velmi účinná instantní střela, způsobující fire dmg (poškození ohněm). Po zásahu ještě 2x vybouchne. Dá se vylepšit talentem Lock and Load, který vám dá šanci na instatní vypálení tří Explosive shotů po sobě, nebo s malou prodlevou.
  • Counterattack – Neboli protiúder dá soupeři určitou dmg a způsobí že se po 5 vteřin nebude moct hnout z místa. Tuto abilitu můžete použít pouze po odražení soupeřovi rány (parry) a nedá se j vyhnout (dodge), nemůže být zablokována (block) ani odražena.
  • Pasivní bonus: Into the Wilderness - zvyšuje vaši celkovou Agilitu o 10%.
  • Mastery: Zvyšuje dmg útoků při kterých jsou použity elementy.


General (Ostatní Ability)


 

Hunter, stejně jako každý jiný, může umět Dodge a stejně jako každý melee class i Parry. Kromě toho se na 40 lvl může naučit mail brnění. Dále může umět autoshot = automatická střelba na cíl (od Cataclysm nyní hunter střílí autoshotem i v pohybu!) a Dual Wield (držení dvou jednoručních zbraní zároveň).



 

Vše ostatní o tomto povolání


 


 

Známe 3 základní typy petů:

  • Cunning (Prohnaní) – Hodí se především do PvP (boje mezi hráči). Mají velké množství zpomalovacích schopností, jsou velmi rychlí a dokáží se dostat ze stunu (omráčení) i zpomalovacích efektů.
  • Ferocity (Draví) – Tito peti jsou experti v udělování velkého množství dmg, svými útoky se sami uzdravují a jednou za 9 minut mohou použít speciální schopnost Heart of the Phoenix: pokud zemřou, okamžitě obživnou s plnými hp (životy).
  • Tenacity (Vytrvalí) – Nejlepší tankovací peti. Mají nejvíce schopností k udržení aggra, například i taunt a specializují se na co nejvtší armor, velké množství hp a zlepšují si míru léčení.
  • Existují ještě Exotic (vzácní), které ale může ovládat jen Beast Mastery hunter. Tito peti mají speciální schopnosti a velmi neobvyklý a atraktivní vzhled.

Typ postavy a role v partě

Většina jeho útoků je vedena zbraní na dálku (ranged) a je schopen jimi dávat velký damage, přičemž ho jeho zvíře chrání před přímým bojem. Je skvělou postavou pro sólo hraní. V partě je velice vhodný na pullování potvor. Jeho zvíře je schopné si udžet aggro potvor, ale ne tak dokonale jako jiné specializované postavy. Hunter také může využívat řady pastí a ovlivnit jimi nepřátele.

 

Co je důležité se naučit

  • V boji proti mobům hraje roli tanka Pet a aggro si udržuje pomocí ability Growl. Vždy pošlete peta, nechte ho nabrat aggro a začněte s Autoshotem. Silnější střely začněte nabízet až později, kdy si Pet dokonale drží Aggro na sobě. Na lvl 76 se naučíte schopnost Misdirection. To vám umožní přesměrovat svůj threath na kohokoliv v partě nebo v raidu. Skvělou vychytávkou při expení (ale i v raidech a dungeonech, pokud s tím umíte zacházet) je Glyph of Misdirection. Zaručuje, že pokud použijete toto kouzlo na svého peta, jeho cooldown se okamžitě ressetne a můžete ho spammovat do alelůja každé 4 vteřiny (tak dlouho trvá jeho efekt).
  • Je důležité správně vytrénovat a ZVOLIT Peta podle toho, na co jej chcete užívat. Můžete mít až 25 petů (5 aktivních + 20 u Stable Mastera).
  • Naučit se pracovat se svým lukem/puškou/kuší a volit typy střel podle situace.
  • Naučit se kdy utíkat a snažit se střílet, a kdy přejít do boje na blízko a zasáhnout nepřítele v melee.
  • Kitování neboli tahání cíle pomocí Jump Shotů (skok, otočení postavy pomocí pravého tlačítka myši o 90° - 180°, střela a otočení zpět než dopadnete na zem). Tato věc vyžaduje trochu trénování, ale je nezbytnou součástí pro každého huntera. Pokud za vámi utíká napřiklad rogue a nemá možnost použít Sprint, můžete ho pomocí kombinace Aspect of Cheetah a "kitování jump-shotama" poslat do pekla.
  • Velice důležitá věc je aggro. Hunter díky svému Autoshotu + ostatním střelám způsobuje veliký threat a ohrožuje partu tím, že naláká cíl na sebe a sebere ho tím warriorovi. U bossů obzvláště nebezpečné. Proto co nejčastěji používejte Feign Death, který váš Threat smaže a jedete opět od nuly. Takto minimalizujete šanci, že nalákáte cíl na sebe. Pokud chcete pomoci nabrat tankovi velké množství aggra, použijte na něj už výše zmiňované Misdirection. Tato abilita se používá i pro pull větších skupinek a vícera bossů.

Použitelné zbroje pro huntera

  • Látkové zbroje (Cloth) - nevhodné bonusy
  • Kožené zbroje (Leather)
  • Kovové zbroje (Mail) - až od 40 lvl

Použitelné zbraně pro huntera

  • Luky (Bows)
  • Kuše (Crossbows)
  • Pušky (Guns)
  • Dýky (Daggers)
  • Pěstní zbraně (Fist Weapons)
  • Kopí (Spears)
  • Hole (Staves)
  • Jednoruční meče (1h Swords)
  • Jednoruční sekery (1h Axes)
  • Vrhací zbraně (Thrown) - nevyužitelné
  • Obouruční sekyry (2h Axes)
  • Obouruční meče (2h Swords)

Užitečné odkazy