Priest-kněz


 


 

Existují dvě síly oddělené od světa samotného - světlo (holy) a stín (shadow). Najdou se ale jedinci, kteří dokážou tyto neviditelné síly používat i v rámci naší dimenze a zasvětí jim svůj život. K jejich ovládnutí a používání je potřeba usilovné studium a hlavně - neztrácet k nim úctu.


 

Priest, neboli česky kněz, je povolání vhodné jak do PvP, tak do PvE. Pokud se rozhodnete jít cestou světla a léčení, můžete se těšit, že budete velmi žádanými členy party. Léčící kouzla této class patří k nejsilnějším ve hře a v tomto oboru je priest jen velmi těžko překonatelný. Je to podpůrná postava, ovládá také různá obranná kouzla, která absorbují zranění a dokáže odstranit ze svých spolubojovníků některé negativní kouzelné efekty. Jako každý léčitel dokáže oživit padlého spoluhráče.


 

Může vyznávat i sílu stínové magie, jeho kouzla jsou zaměřená hlavně na Damage over Time (DoT - zranění za určitý čas, kouzlo na protivníkovi "tiká"). Pokud se s ním dobře naučíte dává až překvapivě vysoký dmg. Může se také přepnout do speciální stínové formy, ve které dává ještě větší zranění, ale nemůže se léčit. I v této formě je ale v partě oblíbený, a to nejen kvůli své schopnosti obnovovat manu i životy všem okolo.



 

Povolání je k dispozici pro tyto rasy:

  • Humans (Lidé)
  • Night Elves (Noční/Temný Elfové)
  • Dwarfs (Trpaslíci)
  • Gnomes (Gnómové - od datadisku Cataclysm)
  • Undead (Nemrtví)
  • Taurens (Tauren - od datadisku Cataclysmi)
  • Trolls (Trollové)
  • Draenei (Draeneiové)
  • Blood Elves (Krvaví elfové)
  • Goblins (Goblini – od datadisku Cataclysm)
  • Worgens (Worgeni - od datadisku Cataclysm)


 

Klady a zápory tohoto povolání

Přednosti

  • Dokáže uzdravovat zranění jak sobě, tak všem přátelským jednotkám pomocí velké škály healů.
  • Umí oživit padlého hráče pomocí kouzla Resurrection.
  • Může aplikovat na kteroukoliv přátelskou jednotku, včetně sebe, mocný magický štít, který absorbuje dmg.
  • Má silná kouzla na buffnutí staminy a shadow resistu.
  • Může ovládat jakoukoliv nepřátelskou humanoidní jednotku se stejným nebo menším levelem. (Hráče jen na 7 vteřin.)
  • Dokáže na krátkou chvíli vystrašit blízké nepřátele pomocí kouzla Psychic scream.
  • Má velké množství silných plošných healů.
  • Velmi efektivně si regeneruje manu a jednou za 6 minut má možnost obnovit manu celé partě.
  • Může chodit po vodě, nebo zpomalit pád z velké výšky pomocí kouzla Levitate.

Nevýhody

  • Může nosit jen cloth armor.
  • V boji se musí dostat co nejdál od všech melee class, aby jo nesešrotovali hned, jak ho uvidí. (Healer! Zabijte ho! Shadow Priest! Zabijte ho!)
  • Pokud jste healer v partě, tak musíte mít postřeh a musíte se neustále soustředit. (Healbot je váš kamarád!)
  • Nemá battle-ress.
  • Málo dmg cast kouzel, většinou Shadow DoTy a channelingová kouzla.
  • Pokud se v partě něco nepovede a je wipe, tak si to téměř vždy odskáče healer, klidně i neprávem. (Musíte si umět dupnout! Popřípadě zalhat...)


 

Schopnosti, kouzla a Talenty u Priesta

Discipline (Ukázněnost)

“Používá magii k zaštítění svých spojenců a stejně tak léčí jejich zranění.” Tato větev se specializuje na ochranu spoluhráčů pomocí kouzel absorbujících dmg.
 

V těchto talentech najdete spoustu vychytávek na vylepšení hlavního kouzla Power Word: Shield. Důležité je kouzlo Penance, což je jedno z nejlepších kouzel na léčení jednoho cíle ve hře.


 

Discipline se většinou zaměřuje na udržení jednoho cíle (hlavně tanka) naživu a během toho pomocí štítů a odstraňování negativních efektů zmírňuje zranění ostatních. Na trashi může nově healovat přes dmg kouzlo Smite a pomůže tak partě i nějakou tou tisícovkou do recountu.


 

Tento talentový strom umožňuje priestovi používat tyto zvláštní schopnosti:

  • Penance (Pokání) – velice efektivní heal nebo dmg kouzlo (podle targetu), channeluje se asi 4 vteřiny a používá se jako velmi rychlý a pohotový heal. Má 12 vteřin cooldown. (Dá se vylepšit glyphem - snížení CD.)
  • Archangel (Archanděl) – pokud nastackujete 1 - 5 stacků buffu z talentu Evangelism (procne po každém Smite), můžete se na určitou dobu stát Archandělem. Dostanete na záda krásná zlátá křidélka a vaše healy budou až o 15% účinější (hodnota u 5 stacků).
  • Power Word: Barrier – toto kouzlo vytvoří na místě vámi určeném obrovskou bublinu. Všichni kdo v ní stojí dostávají o 30% menší dmg a jejich casty nejdou přerušit. (Dá se vylepšit glyphem - heal pod bariérou se zvýší o 30%.)
  • Pasivní bonus: Meditation – umožnuje 50% many ze spiritu aby se regenerovala i v boji.
  • Pasivní bonus: Enlightenment – zvýšení Intellectu o 15%
  • Mastery: Zvyšuje množství dmg, kterou budou moci zase absorbční kouzla pojmout.


Holy (Svatá moc)

“Všestranný healer. Dokáže rychle vyléčit zranění spojenců a dokonce dokáže léčit i ze záhrobí. “
 

Holy priesti jsou možná nejvšestrannější healeři ve hře, protože ovládají snad všechny druhy léčících kouzel. Disponuje jak pomalým silným healem (Greater Heal), tak rychlým slabším (Flash heal), které byste se měli naučit správně kombinovat (už jen kvůli talentu Serendipity). Na léčení cílů, které nejsou pod přímou palbou, se hodí Renew, které léčí každé tři sekundy.


 

Priest disponuje také rozličnými plošnými healy, z nichž nejdůležitější je Circle of Healing (instatní vyléčení pěti cílů) a Prayer of Healing (vyléčí celou partu), která se hodí hlavně, když dostávají všichni hodně zranění. Zajímavým kouzlem je Prayer of Mending, které by měl priest udržovat v "oběhu" vlastně neustále. Toto kouzlo totiž skáče mezi hráči a léčí je. Dobrým kouzlem je také Binding heal, pomocí něhož můžete léčit jak sebe, tak svůj cíl. (Pozor! Musíte mít jiný target než sebe!)


 

Holy priest je díky tomu jak velice dobrým healerem jednoho cíle (například kouzlo Guardian Spirit pomůže udržet cíl na živu), tak úspěšným AoE čili raid healerem (AoE spelly, flash heal). Velice dobrou schopností je Spirit of Redemtion, díky které priest může neomezeně léčit ještě 15 sekund po smrti, což může často raid zachránit.


 

Tento talentový strom umožňuje priestovi používat tyto zvláštní schopnosti:

  • Chakra (Čakra) - pokud aktivujete toto kouzlo, dalším použitým cast kouzlem se můžete se dostat do tří různých stavů. Použitím direct healu (vyléčí jen jeden target) se dostanete do Chakra: Sanctuary. Tento buff zvyšuje vaše další direct healy. Z plošných healů se dostanete do Chakra: Sanctuary, který dává pochopitelně bonus plošným healům. Poslední a nejméně používaná je Chakra: Chastice, která zlepšuje shadow a holy dmg.
  • Guardian Spirit - použitím přivoláte spojenci ochranu v podobě Strážné duše. Všechen heal na targetu Strážce je zvýšen o 40% a pokud targetu klesnou hp na nulu, Strážce se pro něj obětuje a vyléčí ho za půlku jeho života. Efekt trvá pouze 10 vteřin.
  • Holy Word: Chastise (Ztrestání) – toto kouzlo je velice variabilní. Pokud je ve své základní podobě, stává se instatním dmg s 3 vteřinovým stunem. Pokud jste v Chakře: Serenity, změní se na instatní heal s hotkou. Pokud jste v Chakře: Sanctuary, umožní vám vytvořit na zemi zónu, která bude healovat všechny targety v ní stojící.
  • Spirit of Redemption - po smrti se stanete spiritem, kterého znáte ze hřbitovů. V této formě můžete být 15 vteřin a všechna kouzla vás stojí 0 many. Po vypršení efektu zemřete. (Dá se vylepšit glyphem - prodloužení efektu.)
  • Pasivní bonus: Spiritual Healing – zvyšuje heal o 15%.
  • Pasivní bonus: Meditation – umožnuje 50% many ze spiritu aby se regenerovala i v boji.
  • Mastery: Po každém direct healu se na targetu objeví HoTka na 6 vteřin healující za určité % životů.


Shadow (Stín)

“Používá zlověstnou sílu stínu, hlavně kouzla zraňující v průběhu času (DoT) aby vyhladil své nepřátele.”
 

Stínová magie je z velké části zaměřena na DoT (dmg over time), kouzla, jako je Shadow Word Pain atd. Poté na cast kouzla, jako je Mind Blast, a bonusem je Chaneling kouzlo, které funguje podobně, jako Drain life u warlocka zvané Mind Flay. Toto kouzlo vám sice nedoplňuje životy, ale zpomaluje cíl o 50%, což je velice výhodné. Do tohoto odvětví také patří schopnost vzbudit u nepřátel strach zvaná Psychic scream.

Nesmíme zapomenout ani na vampirické schopnosti typu: "čím víc tě zraním, tím víc sebe a svou partu vyléčím" (Vampiric Embrance). Shadow Priest dokáže velice dobře sám i ostatním obnovovat manu např. Shadowfiend nebo Vampiric Touch DoTka obnovuje při každém zásahu Mind Blastem manu vaší partě.


 

Tento talentový strom umožňuje priestovi používat tyto zvláštní schopnosti:

  • Mind Flay - chanellovací kouzlo, dává shadow DoT a zpomalí target o 50%.
  • Silence - pěkné kouzlo do PvE i PvP, znemožní nepříteli na 5 vteřin castic jakékolikv kouzlo.
  • Shadowform - přepne vás do “stínové formy”. Všechen váš dmg je zvyšen o 15% a všechna zranění o 15% snížena. Celá parta dostává +5% haste buff. V této formě nemůžete používat holy kouzla.
  • Dispersion - toto kouzlo vás přemění v čistou energii. Všechnu dmg protivníků redukuje o 90%. Můžete se hýbat, ale nemůžete útočit. Může být použit v ve fearu a stunu a odstraní všechny zpomalující a znehybňující efekty. Každou vteřinu po dobu 6 vteřin obnovuje 6% many.
  • Pasivní bonus: Shadow Power – zvyšuje dmg všech kouzel o 25%. Zvyšuje šanci na crit u všech shadow kouzel o 100%.
  • Pasivní bonus: Shadow Orbs – při každém dmg z Mind Flay nebo Shadow Word pain máte 10% šanci na vyvolání Shadow Orbu. Objeví se jako temná koule rotující okolo vás a můžete mít nejvíce tři. Efekt využijete když dáte dmg Mind Blastem nebo Mind Spike, čímž navýšíte dmg těhcto spellů o 10% za každý orb a dostanete buff, který vylepšuje dmg všech DoT o 10% na 15 vteřin.
  • Mastery: Zvyšuje procento o které shadow orby vylepšují vaše kouzla.


 

General (Ostatní Ability)

Priest má ke zvyšování armoru svoje vlastní kouzlo Inner Fire, které mu dá bonus i ke spell power. Je nezbytné mít ho nahozené ve všech talentových stromech. Dokáže odkouzlit některé negativní efekty na spoluhráči ale i shodit buffy nepříteli. Mass Dispel dokáže dokonce odstranit jednu z bublin paladina (Divine Shield) a mágovo zamrazení (Iceblock).


 

Priest vůbec nebojuje zbraněmi, používá jen kouzla, soustřeďte se proto jen na výběr dobrých statů pro vaše talenty. V případě že vám dojde mana jste namydlení a můžete nepřítele dmgovat jen wandkou. Je to ale opravdu malý dmg a proto je důležité naučit se vystačit si s manou.



 



 

Co je důležité se naučit

  • Nezapomenout nahazovat party buffy, Inner Fire a na sebe PW: Shield. (Ve všech talentech!)
  • Ovládnout techniku Stopcastingu (začnete kouzlit Greater Heal, ale pokud cíl nedostane žádné zranění, před koncem ho zrušíte).
  • Hlavně v PvP používat Fear Ward.
  • Je dobré mít u sebe dobrou zásobu pití a mana potek a naučit se vystihnout správný okamžik kdy použít manu obnovující kouzla s dlouhým cooldownem.
  • Naučit se, které classy vydrží nejméně a které musíte po tankovi vyhealovat jako první.
  • Volit správně plošné a direct healy.
  • Vědět kdy využít fearu, kdy silence a kdy se přepnout do Dispersion a doplnit manu, popřípadě zdrhnout.
  • Velice důležitá věc je aggro. K jeho snížení máte kouzlo Fade.

Použitelné zbroje pro priesta

  • Látkové zbroje (Cloth)

Použitelné zbraně pro priesta